czwartek, 27 września 2012

Zupa krem z dyni



Natura wie, co robi, kiedy obdarowuje nas warzywami charakterystycznymi dla danej pory roku. Tak jest też z dynią, z której można przygotować wspaniale rozgrzewającą zupę- w sam raz na jesienną słotę. Jest to moje drugie podejście do tej zupy. Z pierwszej nie byłam zadowolona, natomiast ta, w pełni spełniła moje oczekiwania. Jest syta, aromatyczna, ma delikatnie korzenną nutę i jest najlepsza na rozgrzanie domowników po jesiennym spacerku.

Składniki:
ok. 700 g dyni- obranej ze skórki
2 szklanki bulionu warzywnego
1 cebulka
1 niewielki ząbek czosnku
1 łyżka oleju
sól, pieprz, curry, kurkuma

Posiekaną cebulkę i rozdrobniony czosnek podsmażyć na patelni na odrobinie oleju. Dynię pokroić w kostkę i wrzucić na patelnię. Smażyć przez ok. 5 min, co jakiś czas mieszając. Zalać bulionem warzywnym (ja ugotowałam go, używając dozwolonych warzyw- marchewki, pietruszki i odrobiny pora z dodatkiem soli, listka laurowego i ziela angielskiego), zagotować i dusić pod przykryciem, na niewielkim ogniu do miękkości (ok. 15 min.). Całość zmiksować. Przyprawić do smaku solą, pieprzem, kurkumą oraz sporą ilością curry.
Można podawać samodzielnie lub z grzankami.
Smacznego!

Przepis dodaję do akcji:

3 komentarze:

  1. Ja też dziś zrobiłam z dyni ale upieczonej i z dodatkiem rozmarynu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna! Robiłam niemal identyczną. Dodatek curry doskonale się sprawdza w połączeniu z dynią. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń