sobota, 21 lipca 2012

Razowe muffinki orkiszowo- bananowe z jagodami


W minionym czasie byłam niestety wyłączona z życia blogosfery i to wcale nie za sprawą wakacji, które cały czas jeszcze przede mną, a zepsutego laptopa, którego dopiero dzisiaj odebrałam z naprawy. Na szczęście, bo muszę przyznać, że bardzo brakowało mi tego blogowego życia.
Nie oznacza to, że w tym czasie nic nie robiłam. W mojej kuchni, jak zawsze w okresie letnim, dzieje się wiele. Posiadanie własnego ogródka zobowiązuje i sprawia, że nic, co zostało własnoręcznie wyhodowane, a przede wszystkim jest w pełni naturalne, nie może się zmarnować. 
Dlatego też w czasie mojej nieobecności, zamroziłam wydrążone wiśnie, połówki moreli, własnoręcznie zebrane jagody, drobno posiekany koperek, którego smak uwielbiam, liście lubczyku zebrane z ogródka, zielony groszek i posiekaną bazylię. Wszystko przyda się podczas zimowych wojowań w kuchni, bo jak wiadomo, mrożonki nie tylko zachowują swój naturalny smak i wygląd, ale także komplet witamin. W mniejszych ilościach robiłam także kompoty, bo od dawna pijemy tylko wodę, a zatem staramy się unikać niepotrzebnego cukru, jaki znajduje się w takich napojach. Ale w zamian za to zrobiłam pyszne dżemiki wiśniowe oraz coś, co jest dla mnie nowością- cukiniowe dżemy z galaretką o różnych smakach. Jeśli czas mi na to pozwoli, na pewno zaprezentuję je na blogu. W tym roku po raz pierwszy zrobiłam także kiszoną cukinię, która smakuje podobnie do ogórków kiszonych. Ponieważ cukinii u nas pod dostatkiem, mam jeszcze mnóstwo pomysłów na jej spożytkowanie.
W miarę czasu, również na bieżąco starałam się przygotowywać potrawy i wypieki, zawierające letnie warzywa i owoce. 

Dzisiaj zacznę od razowych muffinek orkiszowo-bananowych z jagodami, na które przepis znalazłam na stronie. Odpowiednio go zmodyfikowałam i tak oto powstały pyszne muffinki- mięciutkie, puszyste i delikatne. Ich orzechowy aromat i jagodowo- bananowy smak, sprawiły, że babeczki po prostu rozpływały się w ustach. Spróbujcie koniecznie!

Składniki:
Suche:
3/4 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
1 i 1/4 szklanki razowej mąki orkiszowej
1 łyżeczka sody
1/4 łyżeczki soli
1/3 szklanki cukru

Mokre:
1 szklanka mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
1/3 szklanki oleju
1 rozgnieciony banan

1/2 szklanki jagód


Płatki owsiane zalać mlekiem i odstawić na kilka minut. Dodać składniki mokre i wymieszać. W drugiej miseczce wymieszać wszystkie suche produkty. Składniki mokre wlać do suchych i wymieszać. Dodać jagody i ponownie delikatnie wymieszać. Masę nakładać do papilotek. Piec w temp. 200 st. przez ok. 15 min.
Smacznego!







2 komentarze:

  1. Fajne muffinki! Ja też pomroziłam lubczyk, natkę, owoce, groch i bób:) Natkę pietruszki i koperek dodatkowo ususzyłam. Moje skarby są z ogrodu mamy, żałuję że nie mam własnego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama Alergika, dziękuję :) Ja chyba też zamrożę natkę, chociaż na razie nie używamy, bo Mała do niedawna była jeszcze uczulona, ale chyba w najbliższych dniach ją przetestuję i zobaczymy :)

      Usuń