sobota, 14 kwietnia 2012

Schab faszerowany morelami



Dzisiaj przedstawiam propozycję dania, które nadaje się zarówno na obiad- w formie pieczeni, jak i na chlebek, zamiast kupnej, nafaszerowanej konserwantami wędliny. U mnie w domu jadało się zwykle schab ze śliwkami, a jako, że te również uczulają moje dziecko, zrobiłam schab z morelami, którym zajadał się nawet mój Maluch.

Składniki:
1 kg schabu bez kości
ok. 15 szt. suszonych moreli
1 mała cebula
pieprz, sól, majeranek
rękaw do pieczenia

Schab umyć, osuszyć oraz przeciąć nożem na wylot, tak, aby powstał tunel. Do środka włożyć morele, a z zewnątrz napanierować mięso z wszystkich stron pieprzem, solą i majerankiem. Brzegi mięsa można połączyć długimi wykałaczkami, aby morele nie "wypłynęły" na zewnątrz. Schab umieścić w rękawie do pieczenia, na wierzch ułożyć pokrojoną w plasterki cebulkę. Odstawić na godz. do lodówki. Po tym czasie rękaw nakłuć szpilką w kilku miejscach i piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. przez ok. godzinę. 15 minut przed końcem, rozciąć rękaw, aby mięso się ładnie zarumieniło.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam schab z morelami. Ale widzę, że to morele z siarką, bo kolorek ładny - polecam eko niesiarkowane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ale niestety moja okolica jest bardzo uboga w sklepy eko- do tej pory nie znalazłam żadnego :O Ale jem tylko trzy dziennie- do porannej owsianki (więcej nie, bo kalorie ;)), więc nie powinno się to odbić zbytnio na Małej. Dla niej na pewno będę zamawiała te ekologiczne przez internet ;)

      Usuń
  2. CO TO ZNACZY NACIĄĆ? MYSŁAŁAM, ŻE ZROBIĆ DZIERĘ -TUNEL, ALE POTEM PISZE PANI, ŻE TRZEBA COS SPINAC WYKAŁACZKAMI ??
    DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimie, tak jak piszesz, miałam na myśli właśnie taki tunel, który ja z obu stron "zamknęłam" wykałaczkami, aby morele podczas pieczenia pozostały na swoim miejscu.

      Usuń