czwartek, 29 marca 2012

Szarlotka dla alergików


Tym razem obyło się bez modyfikacji. Trafiłam na bloga i od razu przystąpiłam do wypróbowania przepisu na moje ulubione ciasto. Szarlotka, mimo, że bez jaj, mleka i masła, smakowała tak, jak ta z przepisu mojej babci. Była pyszna! Przepis, mimo, iż nie mój, to dołączam do akcji Słodka Wielkanoc Alergika. A co! Alergikom też się należy troszkę przyjemności ;)


Składniki:
500 g mąki (u mnie pszennej) 
1 niepełna szklanka cukru
1/2 szklanki wody
1/.2 szklanki oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
3 jabłka
2 łyżki otrębów pszennych
dżem brzoskwiniowy do posmarowania wierzchu

Mąkę przesiać przez sitko. Dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto. Wyłożyć na stolnicę i rozwałkować. Wyciąć koło wielkości blachy ( ja po prostu odcisnęłam blachę na cieście, dzięki temu kształt był idealny). Ułożyć na blasze, posypać otrębami pszennymi. Jabłka zetrzeć na tarce i wyłożyć na cieście. Pozostałą część ciasta rozwałkować i wycinać paseczki, które można ułożyć na wierzch ciasta, tak, aby powstała krateczka. Piec w piekarniku ok. 40 minut w temp. 200 st. 10 minut przed końcem pieczenia, posmarować ciasto 1-2 łyżkami dżemu.
Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Jaka piękna szarlotka. A dlaczego nie widzę jej w przepisach akcji? Została dodana na Durszlaku?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, sama nie zwróciłabym na to uwagi :) Rzeczywiście, zapomniałam o dodaniu wpisu do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zmieniłam, ale nie wiem czy o to chodziło ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam na mój Facebook bloga, Twoja szarlotka już tam jest:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam i ...jestem pod wrażeniem! Nie wiedziałam że bez jajek i margaryny można zrobić taką szarlotkę :)) No nie była może tak dobra, jaką zazwyczaj robiłam, ale jak na taką dla alergików to bomba!! Dzięki wielkie za przepis :)) Ja dałam tylko więcej jabłek, tak ponad kg, część wcześniej prażę i do ostudzonych dodaję starte odsączne. Dałam też rodzynki. Naprawdę mniam mniam :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. SupeR przepis;)ciasto pięknie urosło;)dziękuje!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto super upiekłam jest bardzo pyszne. Naprawde polecam. Dziękuje za przepis bede je robiła często. Pozdrawiam Serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasto bardzo smaczne, w sam raz dla mamy karmiącej na diecie bezmlecznej i bezjajecznej:) ja dodałam do jabłek cynamon i rodzynki. wyszło pyysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A wyjdzie bez owsianych płatków? Bo mamy alergię na owies :(((

    OdpowiedzUsuń