piątek, 29 czerwca 2012

Pancakes z jagodami


Jagodowego szaleństwa ciąg dalszy! Przepis na te pankejki, zaczerpnęłam z tego bloga. Zamiast proszku do pieczenia, użyłam sody, a mleko zamieniłam na ryżowe. Dodatkowo dodałam do nich mnóstwo świeżych i pysznych jagódek. Efekt z pewnością wart wypróbowania, zarówno na słodkie śniadanie czy deser, jak i II danie obiadowe. 
Przepis dodaję do akcji: Jagodowo Nam 4!Racuchy wszelkiej maści.

Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1 i 1/2 szklanki mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
3 łyżki cukru
2 łyżeczki sody
3/4 szklanki jagód
syrop klonowy do polania

Mąkę przesiać przez sitko. Dodać cukier, sodę, wlać mleko i zmiksować w celu uzyskania jednolitej masy.  Wsypać jagody i delikatnie wymieszać łyżką. Porcję ciasta nakładać na suchą, mocno rozgrzaną patelnię i smażyć niewielkie placuszki (ok. 14 cm średnicy). Kiedy na całej powierzchni placka, pojawią się wypustki, przewracać na drugą stronę i smażyć jeszcze przez chwilę. Podawać polane syropem klonowym.
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Hmmmm... moja Droga, skoro mały placuszek ma według Ciebie 20 cm średnicy, to ile ma normalny placek? ;)
    Super placuchy zrobiłaś! Też takie jadaliśmy, jak niewiele mogliśmy jeść, z tym, że na bebilonie robione.

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, mówisz, że przesadziłam? ;) Nigdy nie miałam dobrego oka do oceniania wymiarów bez miary ;) Ale zmierzyłam patelkę i ma 14-15 cm, więc zaraz poprawię w tekście, żebym nie wyszła na głodomora :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam:)
    pozdrawim i dziękuję za udział w jagodowej akcji;**

    OdpowiedzUsuń