środa, 20 czerwca 2012

Ryż z fasolą na ostro




Danie wymyślone na szybko, jakiś czas temu. Nie wiem, jak to się stało, ale okazało się, że w zamrażalniku skończyły się wszystkie mięsne zapasy. Wyciągnęłam więc puszkę fasoli i postanowiłam stworzyć coś, co pokryje nasze dzienne zapotrzebowanie na białko. Potrawa bardzo smaczna, rozgrzewająca i szybka. Zabawnie było, kiedy mój mąż podczas posiłku zapytał: "dlaczego nie dałaś więcej mięsa" :) Nie wiem czy dobrze zrozumiałam, ale potraktowałam to jako komplement :)

Składniki:
1 puszka białej fasoli
1/2 puszki kukurydzy
1/2 cebuli
1 ząbek czosnku
1 woreczek ryżu
2 łyżki oleju
przyprawy: sól, pieprz, bazylia, kurkuma
szczypiorek do posypania

Ryż ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Fasolę wraz z zalewą wlać do garnka i gotować przez kilka minut na małym ogniu. Cebulę obrać, posiekać i podsmażyć na patelni na odrobinie oleju. Przesypać do fasoli. Dodać kukurydzę, przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i doprawić do smaku przyprawami. Podawać z ryżem, posypane drobno posiekanym szczypiorkiem.
Smacznego!


1 komentarz: