czwartek, 11 października 2012

Tarta z jabłkami


Miałam w planie zrobić tartę razową z przepisu MAG. Jednak kiedy zabrałam się do pieczenia, w kuchni zjawił się mój mąż z prośbą "Błagam, tylko nie pełnoziarniście!" Szkoda, bo wypieki z mąki razowej od jakiegoś czasu należą do moich ulubionych. Niestety mój wybranek nie do końca podziela mój entuzjazm w tej kwestii. Dlatego też zrobiłam podobną tartę, jednak użyłam zwykłej mąki pszennej. I mimo, że nie jest ona tak zdrowa, jak jej konkurentka, to mimo wszystko rozpływała się w ustach. Polecam jako pyszny, ciepły deser na jesienny podwieczorek.

Składniki:
250 g mąki pszennej
125 g margaryny bezmlecznej
2 łyżki cukru pudru
75 ml zimnej wody
szczypta soli

Nadzienie:
5 dużych jabłek
60 g cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka cynamonu

2 łyżki otrębów owsianych

Mąkę przesiać przez sitko. Dodać schłodzoną margarynę, sól i posiekać nożem. Dolać wodę i szybko zagnieść ciasto. Owinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na min. 30 min. Jabłka obrać i pokroić na cienkie półplasterki. Posypać cukrem, cynamonem oraz mąką i wymieszać. Ciasto wyłożyć na okrągłą blaszkę, posypaną mąką. Ciasto nakłuć widelcem, posypać otrębami i wyłożyć na nie jabłka. Piec w temp. 190 st. przez ok. 40 min.
Smacznego!




5 komentarzy:

  1. to moje danie popisowe aktualnie:)nie przypuszczałam, że umiem zrobić coś tak pysznego:) Jesteś dla mnie ogromną inspiracją Muffinkowa Mamo:***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidko, dziękuję za miłe słowa :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Tarta znika w oczach :)
    Ja do mojego ciasta dodałam żółtko i tylko trochę wody. Niestety jabłka wyszły mi za słodkie - na wierzch wsypałam cały cukier podany w przepisie. Następnym razem dam tyle jabłek ile tylko wejdzie na blaszkę, a nadmiar cukru pozostawię. Wtedy powinno być idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od rodzaju jabłek. Moje widocznie były bardziej kwaśne, bo tarta była w sam raz. Ale dziękuję za cenną uwagę dotyczącą precyzowania składników :)

      Usuń