poniedziałek, 19 marca 2012

Kotleciki jaglane z wegańskim sosem czosnkowym


Wróciłam! Przez tydzień byłam poza domem i w związku z tym miałam małą przerwę w gotowaniu. Jednak już dziś pełną parą wkroczyłam do kuchni i zrobiłam kotleciki jaglane, które doskonale pasują zarówno na śniadanie, jak i na obiad.

Składniki:
pół szklanki kaszy jaglanej
1 marchewka
pół małej cebuli
olej do smażenia
sól, pieprz, zioła prowansalskie

Składniki na sos:
5,6 łyżek śmietany owsianej
pół ząbku czosnku
sól, pieprz, szczypta mięty

Kaszę jaglaną ugotować w szklance wody, zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Marchew oskrobać i zetrzeć na tarce. Cebulę obrać i drobno posiekać. Wszystkie składniki wymieszać, doprawić do smaku solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Wykładać na rozgrzaną patelnię i smażyć z każdej strony do zarumienienia. W tym czasie przygotować sos czosnkowy. Czosnek przecisnąć przez praskę. Wymieszać ze śmietaną, doprawić solą i pieprzem. Dodać szczyptę mięty i wymieszać. Danie można podawać z buraczkami lub surówką z ogórków kiszonych czy kapusty kiszonej.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam kaszę jaglaną w każdej postaci.. takie placuszki bardzo chętnie bym zjadła!
    Polecam połączenie kaszy jaglanej z ziarnami orkiszu, świetnie się uzupełniają zarówno pod względem smaku jak i tekstury :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za podpowiedź. Na pewno skorzystam tej rady w przyszłości!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem co robię źle, ale placuszki w ogóle nie chciały się przypiec, rozwalały się, za nic nie chciały się zespolić. Czy to może być wina tego, że kasza była zbyt wilgotna?

    Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulko, myślę, że najprawdopodobniej to mogło być przyczyną. Moja kasza jest zwykle dość sypka.

      Usuń