środa, 24 sierpnia 2011

Pierogi z kaszą gryczaną

Czy jest jakiś sposób, aby zmusić się do produktu, którego się nie lubi, a jest bardzo zdrowy? Chyba tak, można go ukryć w potrawie, którą się lubi. U mnie tak jest z kaszami. Wiem, że przy diecie bezmlecznej, wskazane jest, abym je jadła, aczkolwiek kompletnie mi one nie smakują. Dlatego też, kiedy natknęłam się na przepis na pierogi z kaszą gryczaną, postanowiłam sprawdzić, jak kasza gryczana smakuje w tym wydaniu. Na szczęście się nie zawiodłam. Choć przepis pierwotny troszkę zmodyfikowałam, pierogi wyszły pyszne.

Składniki:
Ciasto:
3 szklanki mąki tortowej
3 ziemniaki
szczypta soli
gorąca woda

Farsz:
200 g kaszy gryczanej
3 ziemniaki
1 duża cebula
olej do smażenia
pieprz, sól,

Kaszę i ziemniaki (zarówno te do ciasta, jak i do farszu) ugotować. Na patelni podsmażyć drobno posiekaną cebulkę, dodać kaszę i uduszone ziemniaki. Całość wymieszać, doprawić pieprzem i solą.

Na stolnicę wysypać mąkę, wymieszaną ze zgniecionymi ziemniakami i powoli polewać gorąc a wodą (ok. 1 szklanki). +Wymieszać łyżką, a następnie wyrobić ciasto i rozwałkować. Wycinać szklanką kółka i nakładać farsz oraz zlepić brzegi. Pierogi wrzucać do gotującej, osolonej wody i gotować kilka minut, aż będą  miękkie. Można podawać z podsmażonym boczkiem i cebulką lub surówką.
Z podanego przepisu wychodzi ok. 50 pierogów.

2 komentarze:

  1. Ja obawiam się, że cebula nie jest dobrym pomysłem dla matki karmiącej. Jest wzdymająca. Na dodatek podsmażana. Przyprawy też nie działają dobrze na brzuszek dziecka takie jak pieprz, papryka itp.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadza się, aczkolwiek wszystko trzeba wypróbować, najpierw w małych ilościach. Na szczęście moje dziecko nigdy nie miało kolek, więc nawet podsmażana cebulka nigdy jej nie przeszkadzała. Na szczęście, bo w chwili obecnej mogę jeść niewiele, a jakby nie było z cebulka jest obecna w wielu daniach.

    OdpowiedzUsuń