wtorek, 28 lutego 2012

Pancakes kukurydziane jabłkowo-bananowe


Czy wiecie, że to jest mój pankejkowy debiut? Nie wiem, jak to się stało, ale jeszcze nigdy ich nie robiłam. Ale kiedy zobaczyłam je tutaj, nie mogłam się oprzeć, żeby nie spróbować. Oczywiście musiałam zmienić składniki, zresztą w domu i tak miałam tylko mąkę kukurydzianą, ale wyszły tak pyszne, że teraz będę robiła je regularnie. Poniżej już zmodyfikowany przepis.

Składniki:
1 szklanka mąki kukurydzianej
3 łyżki cukru
1 łyżeczka sody
2 szczypty soli
2 szczypty cynamonu
1 rozgnieciony banan
1 szklanka mleka owsianego
1 łyżka oleju
1 małe jabłko pokrojone  kostkę
konfitura lub syrop klonowy do podania

W misce wymieszać mąkę, cukier, sodę, sól i cynamon. W drugiej rozgnieść banana, dodać mleko, olej i wymieszać. Połączyć ze sobą wszystkie składniki, wlewając płyn do produktów suchych i wymieszać, tak aby nie było grudek. Dodać jabłko pokrojone w kostkę i ponownie wymieszać.
Smażyć na suchej patelni, przewracając na drugą stronę, kiedy na całej powierzchni placka pojawią się bąbelki. Podawać z ulubioną konfiturą lub syropem klonowym.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. oj tak, pankejki wciągają ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super tylko ja troszkę zmieniłam składniki dodałam skrobi kukurydzianej ,mąki pszennej mleka ryżowego i polałam syropem z agavy pyszne :)

    OdpowiedzUsuń