wtorek, 14 lutego 2012

Szaszłyki drobiowe i pieczone ziemniaczki

Dzisiaj Walentynki. Z tej okazji życzę Wam wiele miłości, nie tylko od święta, ale i na co dzień. Ja, jako dodatek do mężowej walentynki, postanowiłam przygotować coś pysznego na obiad we dwoje :-) Danie, choć niewyszukane, smakowało wyśmienicie. A że ładnie się prezentuje, idealnie nadaje się na romantyczne kolacje :-)


Składniki:
1 pierś z kurczaka
40 dag boczku parzonego
kilka różyczek brokuła
2 cebule
ziemniaki (ilość zależna od apetytu)
przyprawy: pieprz, sól, majeranek, zioła prowansalskie
oliwa
kilka długich wykałaczek

Pierś z kurczaka odfiletować i pokroić w dość grubą kostkę. Przyprawić solą, pieprzem i majerankiem oraz skropić olejem. Pozostawić na jakiś czas, aby mięso "przeszło"przyprawami. W tym czasie obrać ziemniaki, pokroić w półplasterki i przyprawić solą i ziołami prowansalskimi. Mięso nadziewać na wykałaczki na przemian z cebulką, pokrojonym boczkiem ( ja przypomniałam sobie o boczku, jak już skończyłam robić szaszłyki, więc aby mięso nie było za suche, ułożyłam go na wierzch- był pyszny i chrupiący) i brokułem lekko skropionym oliwą. Ułożyć na dużej blaszce od piekarnika szaszłyki i ziemniaki. Piec ok. 60 min. w temp. 180 stopni.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz